سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 377535

  بازدید امروز : 0

  بازدید دیروز : 7

روس پرسрусспрес

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان





















 

روس پرسрусспрес
АЛИ ВАТАНЫ
دانش آموخته علوم سیاسی

 

پیوندهای روزانه

 

لوگوی سایت

روس پرسрусспрес

 

فهرست موضوعی یادداشت ها

سخن مسئول وب[19] . گزارش تصویری[14] . مقالات[14] . اخبار روسیه[13] . سیاست در روسیه[7] . زبان روسی[4] . صنعت نظامی روسیه[3] . سیمای اقتصادی روسیه . بلاروس . چچن .

 

آرشیو

گزارش تصویری
مقالات
سیاست در روسیه
سیمای اقتصادی روسیه
صنعت نظامی روسیه
سیمای اجتماعی ، فرهنگی ،تاریخی و مشاهیر روسیه
زبان روسی
اخبار روسیه
سخن مسئول وب

 

اشتراک

 

 

[ و ابو جحیفه گوید از امیر المؤمنین ( ع ) شنیدم که مى‏گفت : ] نخست درجه از جهاد که از آن باز مى‏مانید ، جهاد با دستهاتان بود ، پس جهاد با زبان ، سپس جهاد با دلهاتان ، و آن که به دل کار نیکى را نستاید و کار زشت او را ناخوش نیاید ، طبیعتش دگرگون شود چنانکه پستى وى بلند شود و بلندیش سرنگون زشتیهایش آشکار و نیکوییهایش ناپدیدار . [نهج البلاغه]

تائید نسل کشی مردم غیر نظامی اوستیای جنوبی توسط نیروهای گرجی

نویسنده:АЛИ ВАТАНЫ::: یکشنبه 87/7/7::: ساعت 9:27 صبح

روزنامه اینترنتی روسی ایزوسیتا از تائید نسل کشی مردم غیر نظامی اوستیای جنوبی توسط نیروهای گرجی درمجمع پارلمانی شورای اروپا خبر داد.

کارشناسان کمیته نظارت مجمع پارلمانی شورای اروپا و سرپرست هیات اعزامی این مجمع در بازگشت از گرجستان موضوع نسل کشی غیر نظامیان اوستیای جنوبی را تایید کردند. به گفته" لوک وان دن برانده" تحقیقات اولیه، نسل کشی اوستیایی ها بدست گرجی ها را تایید می کنند.پیش از این نیز هیات ناظران آلمانی اعزامی به گرجستان درگزارشای اولیه خود موضوع قتل عام مردم اوستیای جنوبی را مطرح کردند. پس از آن بود که خبر استفاده گرجستان از بمب های خوشه ای بصورت گسترده در رسانه های منطقه مطرح شد و بازتاب گسترده ای پیدا کرد.

این درحالیست که تا پیش از ارائه گزارش اولیه هیات ناظران آلمانی ، دولت تفلیس بر قتل عام اهالی گرجی مستقر در مجاورات منطقه حائل میان گرجستان و اوستیای جنوبی توسط روسیه تاکید می کرد. محافل روسی این ادعای تفلیس را تلاش برای فرافکنی بحران وانحراف درافکار عمومی عنوان کردند تا بلکه از این طریق رهبران گرجی بتوانند ازتلخی شکست خود درجنگ 5 روزه بکاهند.حتی برای نیل به این منظور،دولت گرجستان به اقامه دعوی علیه روسیه دردیوان دادگستری بین المللی اقدام کرد اما اکنون نتایج تحقیقات مستقل نشان می دهد که نیروهای گرجی خود عامل کشتار مردم بی دفاع و عادی اوستیایی بودند.

تائید صحت نسل کشی گرجستان دراوستیای در مجمع پارلمانی شورای اروپا جنوبی می تواند تبعات منفی سیاسی و حقوقی بسیاری در سطوح داخلی وبین المللی وحتی نزد نهادهای حقوقی بین المللی برای تفلیس بهمراه داشته است.شاید کاهش حمایتهای آشکار دولتهای اروپایی از عملکرد گرجستان در جنگ 5 روزه ،اولین واکنشهای اتحادیه اروپا و نهادهای غربی در قبال این رفتار تفلیس باشد . از طرفی تایید نسل کشی گرجستان در اوستیای جنوبی دولتهای حامی تفلیس را دربرابر روسیه و حتی نهادهای حقوقی بین المللی، در موضع انفعالی قرار میدهد.

در شرایطی که تصور می شد هیات اعزامی ناظران اتحادیه اروپا و نیز هیات اعزامی مجمع پارلمانی شورای اروپا به گرجستان بتوانند درجهت مدیریت بحران قفقاز عمل کنند، تائید نسل کشی گرجستان دراوستیای جنوبی می تواند هر گونه ابتکار عمل اروپا را برای کاهش تنش درمنطقه تحت الشعاع قرار دهد.بدون تردید صحت نسل کشی غیرنظامیان اوستیایی درجامعه گرجستان نیز با واکنش منفی مردمی و مخالفان دولت همراه بود،بر افزایش انتقادها از رهبری گرجستان خواهد افزود .ضمن اینکه یکی ازتبعات منفی صحت موضوع نسل کشی گرجستان در اوستیای جنوبی به معنی تیرگی روابط قومیتها تا آینده ای نامعلوم در منطقه قفقاز و حداقل در تمامیت ارضی گرجستان خواهد بود وضعیتی که می تواند شرایط سخت تری رابرای رهبران دولت تفلیس در اداره کشور در ورود به معادلات قدرت و چانه زنیهای احیای امنیت و صلح در منطقه بوجود آورد

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

در حادثه غرق شدن کشتی ولگا؛ دستکم یکصد و شانزده نفر کشته شدند
خرافات در روسیه
آموزش زبان روسی
چچن
مولداوی بین تمایل به اتحادیه روسیه- بلاروس و اتحادیه اروپا سرگرد
عملیات هیلمر و آغاز جنگ جهانی دوم
تائید نسل کشی مردم غیر نظامی اوستیای جنوبی توسط نیروهای گرجی
سرآغاز کلام
[عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com

border="0" ALT="Google" align="absmiddle">