سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 378092

  بازدید امروز : 4

  بازدید دیروز : 2

روس پرسрусспрес

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان





















 

روس پرسрусспрес
АЛИ ВАТАНЫ
دانش آموخته علوم سیاسی

 

پیوندهای روزانه

 

لوگوی سایت

روس پرسрусспрес

 

فهرست موضوعی یادداشت ها

سخن مسئول وب[19] . گزارش تصویری[14] . مقالات[14] . اخبار روسیه[13] . سیاست در روسیه[7] . زبان روسی[4] . صنعت نظامی روسیه[3] . سیمای اقتصادی روسیه . بلاروس . چچن .

 

آرشیو

گزارش تصویری
مقالات
سیاست در روسیه
سیمای اقتصادی روسیه
صنعت نظامی روسیه
سیمای اجتماعی ، فرهنگی ،تاریخی و مشاهیر روسیه
زبان روسی
اخبار روسیه
سخن مسئول وب

 

اشتراک

 

 

ارزش نعمتها تنها از سنجش با ضدشان شناخته می شود . [امام علی علیه السلام]

دستاوردهای پوتین

نویسنده:АЛИ ВАТАНЫ::: سه شنبه 86/11/30::: ساعت 11:36 صبح

مقاله ای از فرانس پرس

روسیه پس از سپری کردن سال ها بحران و تحمل تحقیر در عرصه داخلی و بین المللی، سرانجام به کمک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور خود موفق شد بار دیگر اعتماد به نفس خود را باز یابد و خود را در عرصه بین المللی مطرح سازد.

 

بازگشت ثبات و اعتماد به نفس به روسیه برای این کشور چندان ارزان هم تمام نشده است. بهای بازگشت ثبات به روسیه یک جنگ در منطقه خودگردان چچن و به مخاطره افتادن روند دموکراسی در این کشور بوده است.

 

 

 

در دوره ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین که از سال دو هزار تا سال دو هزار و هشت ادامه داشت، اقتصاد روسیه رشد خوبی داشت و در سال گذشته میلادی به رقم بی سابقه هشت درصد رسید تا این کشور بتواند پس از بحران مالی شدید در سال هزار و نهصد و نود و هشت و سالهای هرج و مرج و اشفتگی در دوران ریاست جمهوری بوریس یلتسین،‌ بار دیگر از احیا شود.

روسیه مجبور بود مشکلات ناشی از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق را حل و فصل کند، ‌زخمهای ناشی از ان را التیام بخشد، و پس از ان نیز به مدت چند سال برای اصلاحات در این کشور تدابیر بحث برانگیزی به اجرا گذاشته شد که برای بسیاری از مردم این کشور بسیار ناامید کننده بود،‌اما با اغاز دورن ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین دیدگاه همگان درباره وضع روسیه تغییر یافت و امیدها زنده شد.

برخی از کارشناسان بر این عقیده اند که پوتین در نهایت موفق شد پایه های یک کشور جدید را استوار سازد اما برخی دیگر که در انتقاد از پوتین سختگیری بیشتری نشان می دهند بر این عقیده هستند که پیشرفتهایی که وی در دوران ریاست جمهوری خود کسب کرده است کافی نیست.

بوریس نمتسوف، معاون نخست وزیر روسیه در دوران ریاست جمهوری بوریس یلتسین درباره ولادیمیر پوتین و کارنامه ریاست جمهوری وی می گوید ما بر این عقیده هستیم که پوتین به تدریج به یک "پینوشه کوچک" تبدیل می شود.

زمانیکه ولادیمیر پوتین درپی استعفای بوریس یلتسین در سی و یکم دسامبر سال هزار و نهصد و نود و نه به قدرت رسید در پیام تبریک خود به مناسبت سال جدید برداشت و درک خود را از سیاست برای همه مردم روسیه تشریح کرد.

پوتین که پیش از انتصاب به نخست وزیری و پس از ان به قدرت رسیدن به عنوان رئیس جمهور روسیه ستوان سرویس اطلاعاتی روسیه (ک گ ب) بود،‌ در پیام خود تاکید کرد: بدون تردید در قدرت خلایی ایجاد نخواهد شد و هر گونه تلاش و اقدام برای تجاوز به حد و مرزها و خطوطی که قانون اساسی کشور تعیین کرده است به شدت سرکوب خواهد شد.

وی از همان زمان جنگی اشکار با شورشیان جدایی طلب چچن اغاز کرد که دهها هزار قربانی بر جا گذاشته است.

در طول هشت سال پس از اغاز فعالیت به عنوان رئیس جمهور روسیه،‌ ولادیمیر پوتین تلاش کرد تا بار دیگر کنترل جمهوریهایی را که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق از قیمومیت مسکو خارج شده بودند پس بگیردتلاشهای پوتین در این راستا با "روند صعودی قدرت" وی همراه شد.

در رابطه با موفقیت ولادیمیر پوتین در عرصه سیاست خارجی نیز همین بس که وی پس از حملات تروریستی یازدهم سپتامبر دو هزار و یک وی اولین رئیس جمهوری بود که با جرج بوش همتای امریکایی خود تماس گرفت

برغم اینکه در دوران پوتین نیز نفوذ و قدرت صاحبان صنایع در روسیه ادامه یافت اما شدت ان به اندازه دوران بوریس یلتسین نبود و پوتین ظاهرا تلاش کرد یک سیاست دموکراتیک به اجرا گذارد.

با این وجود بازداشت میخائیل خودوروفسکی ثروتمند ترین بازرگان روس در اکتبر سال دو هزار و سه، نشان داد که ولادیمیر پوتین موضع سختگیرانه ای در این راستا اتخاذ کرده است به ویژه انکه پیش از ان مقامات کرملین راه را برای بلند پروازیهای سیاسی خودوروفسکی نیز هموار کرده بودند.

سال دو هزار و چهار که ولادیمیر پوتین بار دیگر در ریاست جمهوری ابقا شد یک نقطه عطف در تاریخ روسیه به شمار می رود.

 گروگانگیری بسیار خونین و تاریخی سپتامبر سال دو هزار و چهار در یک مدرسه در منطقه بسلان که منجر به کشته شدن سی و سی و دو نفر از جمله یکصد و هشتاد و شش کودک شد ولادیمیر پوتین را بر ان داشت تا تدابیر جدیدی اتخاذ کند.

 در این راستا کرملین انتخاب فرمانداران را حذف کرد و قرار بر ان شد که از این پس شخص رئیس جمهور فرمانداران را انتخاب کند. همچنین در همین راستا قانون انتخابات روسیه تغییر یافت و شرایط برای انتخاب نامزدهای مستقل بسیار سخت تر شد.

در اواخر سال دو هزار و چهار انقلاب ارام و بدون خونریزی در اوکراین که منجر به برکناری نامزد انتخابات ریاست جمهوری طرفدار روسیه شد و ویکتور یوشنچنکو غربگرا به قدرت رسید ولادیمیر پوتین را اشکارا به خشم اورد چرا که به اعتقاد وی غربیها با گستاخی تمام و بدون اجازه به حیاط خلوت روسیه وارد شده اند.

ماریا لیپمن از کارشناسان مرکز کارنگی در مسکو می گوید در همین زمان بود که ولادیمیر پوتین یک چرخش جدی و اشکار از خود نشان داد.

  ولادیمیر پوتین در نظر دارد پس از انتخاب دیمیتری مدودیف در سمت نخست وزیری روسیه به فعالیتهای خود ادامه دهد.

 مدودیف،نامزد انتخابات ریاست جمهوری روسیه که از حمایت ولادیمیر پوتین برخوردار است به احتمال زیاد رئیس جمهور اینده این کشور خواهد بود.

پوتین اعلام کرده است اگر مدودیف در انتخابات ریاست جمهوری روسیه به پیروزی برسد وی نخست وزیر خواهد شد.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

در حادثه غرق شدن کشتی ولگا؛ دستکم یکصد و شانزده نفر کشته شدند
خرافات در روسیه
آموزش زبان روسی
چچن
مولداوی بین تمایل به اتحادیه روسیه- بلاروس و اتحادیه اروپا سرگرد
عملیات هیلمر و آغاز جنگ جهانی دوم
تائید نسل کشی مردم غیر نظامی اوستیای جنوبی توسط نیروهای گرجی
سرآغاز کلام
[عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com

border="0" ALT="Google" align="absmiddle">