سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 377917

  بازدید امروز : 36

  بازدید دیروز : 10

روس پرسрусспрес

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان





















 

روس پرسрусспрес
АЛИ ВАТАНЫ
دانش آموخته علوم سیاسی

 

پیوندهای روزانه

 

لوگوی سایت

روس پرسрусспрес

 

فهرست موضوعی یادداشت ها

سخن مسئول وب[19] . گزارش تصویری[14] . مقالات[14] . اخبار روسیه[13] . سیاست در روسیه[7] . زبان روسی[4] . صنعت نظامی روسیه[3] . سیمای اقتصادی روسیه . بلاروس . چچن .

 

آرشیو

گزارش تصویری
مقالات
سیاست در روسیه
سیمای اقتصادی روسیه
صنعت نظامی روسیه
سیمای اجتماعی ، فرهنگی ،تاریخی و مشاهیر روسیه
زبان روسی
اخبار روسیه
سخن مسئول وب

 

اشتراک

 

 

هر که به حکمت شناخته شود، چشمها او رابه دیده وقار و شکوه بنگرند . [امام علی علیه السلام]

رییس جمهور جدید روسیه کیست؟

نویسنده:АЛИ ВАТАНЫ::: جمعه 87/2/20::: ساعت 4:34 عصر
 
محمد سجاد جوزدانی
شاگرد مکتب پوتینیسم
روز چهارشنبه هفتم می سال 2008 میلادی ، فدراسیون روسیه شاهد مهم ترین تغییر یا به تعبیری بهتر ،جابجایی سیاسی خود بود.ولادیمیر پوتین با اتمام دو دوره ریاست جمهوری در روسیه ، جای خود را به دمیتری مدودیف 42 ساله ی حقوق دان و امین ترین شاگرد مکتب سیاسی پوتینیسم داد .روند جابجایی قدرت در روسیه در عین داشتن لباسی دموکراتیک و مقبولیت مردمی خود ، کاملا قابل پیش بینی به انجام رسید.کسب قریب به 70 در صد آرا از سوی مدویدیف به دلیل حمایت های پوتین ،امر روشنی بود که به حقیقت پیوست.

 


سویتلانا مدویدیوا همسر مدویدیف رئیس جمهور آتی روسیه . © خبرگزاری «نووستی» روسیه.


 


سویتلانا مدویدیوا همسر مدویدیف رئیس جمهور آتی روسیه . © خبرگزاری «نووستی» روسیه.

سویتلانا مدویدیوا همسر مدویدف رییس جمهور جدید روسیه


چرا مدویدیف 42 ساله؟


تحلیف مدودیف

نویسنده:АЛИ ВАТАНЫ::: پنج شنبه 87/2/19::: ساعت 9:48 عصر
 
 
پوتین نخست وزیر شد و مدودیف رییس جمهور کابینه پوتین
 



مدویدف چهره ای نا آشنا برای دیپلماسی ایران

نویسنده:АЛИ ВАТАНЫ::: شنبه 86/12/18::: ساعت 10:0 صبح
روز یکشنبه دوم ماه مارس سال 2008 میلادی مردم مناطق مختلف روسیه از آغازین ساعات صبح به وقت محلی ،با شرکت در پنجمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری فدراسیون ،چهره ای دموکراتیک هر چند خدشه دار را از روسیه ی امروز به نمایش گذاشتند.

اهدای اسباب بازی به کودکان و پیراشکی به بزرگسالان در بعضی مناطق، شکل ظاهری این انتخابات را بیشتر شبیه فستیوال نموده بود .هم چنین شنیده هایی حاکی از توصیه ی عامدانه ی مقامات دولتی به کارمندانشان نسبت به انتخاب مدویدیف نیز از بنگاه های خبری و رسانه ها به گوش می رسید.

با نگاه به روند شروع این رقابت در طی سه ماهه ی اخیر ، از زوایه ی رویدادهایی همچون حذف منتقد سرسخت پوتین یعنی کاسیانف از گردونه ی انتخابات،پذیرش پیشنهاد نخست وزیری از سوی پوتین و نیز حمایت های بی سابقه وی از مدویدیف چه از حیث صلاحیت و چه در تبلیغات در نهایت فضای این انتخابات را عر صه ای اجباری برای آری و یا نه گفتن به جانشین پوتین یعنی دیمیتری مدویدیف و به صورت کاملا قابل پیش بینی تبدیل نمود.

بنا به آمار های ارائه شده از سوی کمیته برگزاری انتخابات دمیتری مدویدیف 42 ساله با کسب نزدیک به 70 درصد آرا به عنوان پیروز این انتخابات و جانشین پوتین معرفی شد.

اکنون سوالی که مطرح می شود این است که وضعیت روسیه ی پس از پوتین در دست جانشین لیبرال وی در خصوصات تعاملات این کشور با ایران، چگونه و به چه سمتی خواهد شد.

کم اطلاعی نسبت به شخصیت دمیتری مدویدیف در ابعاد شخصی و نیز سیاست های آتی وی در قبال ایران در بین کارشناسان سیاسی و روابط بین الملل ایران به خوبی مشخص است.

دوشنبه شب در برنامه ی 45 دقیقه ای شبکه خبر با عنوان : "روسیه ، رئیس جمهور جدید و چالش های فرا رو" از کارشناس وزارت امور خارجه در مسائل روسیه دعوت به عمل آمد.گفتنی است که این کارشناس یک دوره ی ماموریت خود را از سوی وزارت امور خارجه در کشور روسیه سپری کرده است.

به طور کلی صحبت های این کارشناس سیاسی وزارت امور خارجه ،تکرار مطالب و اخبار هر روز رسانه ها در خصوص مسایل روسیه بود و متاسفانه هیچ گونه پیش بینی نسبت به سیاست های آتی مدویدیف در تعامل با کشور ایران از سوی این کارشناس مطرح نشد.

عدم آشنایی به زبان روسی،ضعف پژوهش و مطالعات منطقه ای در حوزه ی روسیه و نیز استفاده از منابع غربی در شناخت روسیه ی امروز، مشکلی است که گریبان گیر کارشناسان سیاسی دستگاه دیپلماسی ایران نسبت به مسایل روسیه شده است.

مفسر روسیران



تبریک پوتین به مدویدیف

نویسنده:АЛИ ВАТАНЫ::: دوشنبه 86/12/13::: ساعت 10:5 صبح
"ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه پیروزی "دمیتری مدویدیف" را در انتخابات ریاست جمهوری روسیه تبریک گفت و اعلام کرد که سیاست کنونی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در مراسم کنسرتی که در میدان سرخ مسکو ترتیب داده شده بود گفت: انتخابات ریاست جمهوری روسیه برگزار شد. نامزد ما آقای مدویدیف در آن با قاطعیت جلودار است. من به وی تبریک گفته و برای ایشان آرزوی موفقیت می کنم.

به گفته پوتین رای مردم به مدویدیف به معنای آنست که سیاست هشت سال اخیر ادامه خواهد یافت. رییس جمهور از همه کسانی  که پای صندوق های رای حاضر شدند تشکر کرد.

وی تاکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری روسیه کاملا مطابق قانون اساسی کشور و در زمان تعیین شده انجام شده است.

وی گفت: این امر حاکی از آنست که ما در کشوری آزاد زندگی می کنیم و جامعه مدنی ما کارا تر، مسئول تر و فعال تر شده است.

رییس جمهور روسیه از همه نامزدان انتخابات ریاست جمهور قدردانی نموده و ابراز امیدواری نمود که هیجانات دوره تبلیغات پشت سر گذاشته شود و همه کسانی که روسیه را دوست دارند، برای رفاع و ارتقای آن تلاش کنند.

پوتین گفت: انتخابات به پایان رسید. می خواهم از همه نامزدان انتخابات ریاست جمهوری تشکر کنم. امیدوارم که هیجانات این دوره پشت سر گذاشته شوند و همه کسانی که روسیه را دوست دارند برای رفاه و ارتقای میهن عظیم ما تشریک مساعی کنند.



نتایج انتخابات ریاست جمهوری روسیه

نویسنده:АЛИ ВАТАНЫ::: دوشنبه 86/12/13::: ساعت 8:26 صبح
کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه روز دوشنبه اعلام کرد دیمیتری مدویدف ،معاون نخست وزیر و نامزد این دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه از مجموع نود درصد ارای شمارش شده حوزه های اخذ رای این کشور ، هفتاد درصد آرا را به خود اختصاص داده است.
به گزارش«جهان» و به نقل از واحد مرکزی خبر، براساس تازه ترین نتایج به دست آمده ، گنادی زیوگانف رهبر حزب کمونیست روسیه با هفده و نه دهم درصد آرا در جایگاه دوم ، ولادیمیر ژیرینوفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات نیز با نه و چهار دهم درصد آرا و آندری بوگدانف با یک و دو دهم درصد به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار دارند.


آغاز انتخابات ریاست جمهوری روسیه

نویسنده:АЛИ ВАТАНЫ::: یکشنبه 86/12/12::: ساعت 9:9 صبح

انتخابات ریاست جمهوری روسیه بامداد امروز یکشنبه تحت تدابیر شدید امنیتی در مسکو و مناطق غربی این کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو ، نزدیک به چهارصد و پنجاه هزار مامور پلیس برای تضمین امنیت حدود نود و شش هزار حوزه رای گیری بسیج شده اند.

انتخابات در مناطق شرقی روسیه با توجه به پهناور بودن این کشور و یازده ساعت اختلاف ساعت میان شرق و غرب روسیه نه ساعت پیش اغاز شد .

در این انتخابات چهار نفر برای جانشینی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فعلی روسیه با هم به رقابت می پردازند اما پیروزی دمیتری مدویدف

معاون اول نخست وزیر روسیه در این انتخابات قطعی به نظر می رسد .

مدویدف نه تنها از حمایت گسترده ولادیمیر پوتین برخوردار است بلکه حضوری چشمگیر در برنامه های تلویزیونی داشته و نظرسنجی ها نشان می دهد وی بین شصت و یک تا هشتاد درصد ارای انتخابات را از ان خود خواهد کرد .

 مدویدف وعده داده است پوتین را به عنوان نخست وزیر خود برخواهد گزید.

سه نامزد دیگر انتخابات گنادی زیوگانوف کمونیست ، ولادیمیر ژیرینوسکی ملی گرای افراطی نزدیک به کاخ کرملین و اندری بوگدانوف

گ نزدیک به اروپا هستند .

پیش بینی می شود این افراد هر یک بین یک تا شانزده درصد ارا را به دست آورند



حزب روسیه بزرگ

نویسنده:АЛИ ВАТАНЫ::: یکشنبه 86/12/12::: ساعت 7:47 صبح
منبع : روسیران

حزب روسیه ی بزرگ

حزب روسیه ی بزرگ یکی از احزاب نو پای روسیه است که در آوریل 2007 شکل گرفت. از جمله شخصیت های اصلی در شکل گیری این حزب دمیتری روگزین رهبر سابق حزب میهن است.رهبر این این حزب در حال حاضر آندری ساولیف است. نماد تبلیغاتی این حزب یک ببر می باشد. دمیتری روگزین دلیل انتخاب چنین نمادی را افزایش بی سابقه ی ببر در سال 2006 در روسیه عنوان کرد. این حزب از کاندید شدن رییس جمهوری بلاروس الکساندر لوکاشنکو برای ریاست جمهوری روسیه حمایت می کند. البته کاندید شدن لوشانکو برای ریاست جمهوری روسیه غیر ممکن است چون او مقیم این کشور نیست.از ایده های این حزب می توان به محافظه کاری، عوام گرایی وملی گرایی اشاره کرد.
 

آدرس اینترنتی حزب روسیه ی بزرگ: www.Rodina.ru
 

آرم حزب "روسیه ی بزرگ"



حزب کمونیست روسیه

نویسنده:АЛИ ВАТАНЫ::: یکشنبه 86/12/12::: ساعت 7:47 صبح
منبع: روسیران 

حزب کمونیست روسیه
یکی از احزاب دومای روسیه حزب کمونیست است. می توان گفت که این حزب جانشین حزب کمونیست و حزب اکثریت(بلشویک ها) شوروی سابق است. ایده های این حزب بر پایه ی نظریه های مارکس و لنین می باشد و همچنین تمامی اعضای این حزب بر یکپارچگی روسیه تاکید دارند. این حزب در سال 2006 اعلام کرد که دارای 184000 عضو است. پس از فروپاشی شوروی سابق این حزب در انتخابات دوما توانست تنها 11% آرای مردم را به دست آورد. اما در انتخابات پارلمانی سال 1995 این رقم به 35% از آرای مردم افزایش یافت .این حزب در اتخابات پارلمانی سال 1999 24% و در سال 2003 تنها 13% آرا را کسب نمود. در تمام انتخابات رییس جمهوری (پس از فرو پاشی شوروی) نامزد های حزب کمونیست همواره دوم شده اند. در انتخابات ریاست جمهوری سال 1991 نماینده ی حزب کمونیست نیکولای ریژکف 17% آرا را کسب کرد و از رقیب خود بوریس یلسین شکست خورد. در آخرین انتخابات ریاست جمهوری روسیه ولادیمر پوتین توانست 71% آرا را کسب کند و رقیب او از حزب کمونیست نیکولای خارتینف توانست فقط 14% از آرا را کسب کند.
 

مشخصات ساختاری حزب کمونیست
رهبر: گنادی زیوگانف
سال تاسیس:1993
ایدئولوژی: کمونیسم
در انتخابات دسامبر سال 2005 حزب کمونیست توانست 16,75 %آرای ماخوذه را در مسکو به خود اختصاص دهد و این یکی از بهترین نتایج برای این حزب بوده است.
رهبر این حزب همانطور که در بالا اشاره شد گنادی زیوگانف است البته این حزب از اندیشمند خود الکساندر دوگین در پیشبرد اهداف ملی گرایی خود استفاده کرده است. از حمایت کنندگان این حزب می توان از الکساندر زیونف(ناراضی شوروی سابق که سپس به حمایت از کمونیست پرداخت) و آلفروف( که جایزه ی نوبل فیزیک در سال 2000 دریافت کرد) نام برد.

آدرس اینترنتی حزب کمونیست: www.CPRF.ru
 



حزب روسیه عادل

نویسنده:АЛИ ВАТАНЫ::: یکشنبه 86/12/12::: ساعت 7:45 صبح

 

منبع: روسیران

 حزب روسیه ی عادل
حزب روسیه ی عادل یکی از احزاب این کشور است که در 28 اکتبر سال 2006 در اثر ادغام سه حزب میهن ,زندگی و حزب بازنشستگان تشکیل شد. رهبر این حزب در حال حاضر سرگی میرونوف است.این حزب رقیب حزب روسیه ی واحد است ولی با این حال با ریاست جمهوری پوتین به طور کامل موافق است و از آن حمایت می کند. این حزب چپگرا است و به آزادی های اقتصادی پایبند است. ستاد مرکزی این حزب در مسکو قرار دارد.
این حزب در انتخابات ناحیه ای که در 11 مارس سال 2007 انجام شد توانست 15% آرا را به دست آورد و پس از حزب های واحد روسیه و کمونیست در سوم شد. در ماه مه امسال میرونوف پیشنهاد ادغام دو حزب کمونیست و عادل را مطرح کرد اما گنادی زیوگانف رهبر حزب کمونیست آن را رد کرد.
 

آدرس اینترنتی حزب روسیه عادل: www.spravedlivo.ru
 

آرم حزب "روسیه عادل



حزب روسیه واحد

نویسنده:АЛИ ВАТАНЫ::: یکشنبه 86/12/12::: ساعت 7:44 صبح

حزب "روسیه واحد"

منبع : روسیران

 رهبر حزب:بوریس گریزلف
تاریخ تشکیل:آوریل 2001
جهت سیاسی و ایدئولوژی حزب: میانه رو،پوپولیسم
آدرس صفحه ی اینترنتی سایت حزب: www.ER.ru
روسیه واحدیکی از حزب های دومای روسیه است. این حزب میانه رو است و از حامیان رییس جمهور این کشور (ولادیمر پوتین) می باشد .ساختار این حزب در سال 2001 شکل گرفت. حزب روسیه واحدکه از حزب های جدید روسیه به شمار می رود طی سال های اخیر در اثر محبوبیت ولادیمر پوتین توانسته است در انتخابات محلی و فدرال آرای زیادی را به خوداختصاص دهد. در سال 2003 این حزب توانست 37% آرا را برای خود به دست آورد و در ژانویه ی 2005، 305کرسی از 405 کرسی دوما را به دست آورد و به عنوان اکثریت شناخته شد. 88 نفر از 178 نماینده ی هیئت فدراسیون روسیه از حزب روسیه واحدهستند. تعدادی از وزیران کابینه ی پوتین و همچنین تعدادی از استانداران فدراسیون روسیه عضو این حزب می باشند. رهبر حزب روسیه واحدهم اکنون باریس گریزلوف است که در نوامبر 2002 به این سمت بر گزیده شد. وی همچنین وزارت کشور سابق فدراسیون روسیه را عهده دار بوده است. حزب روسیه واحددارای 29856 شعبه ی اصلی و 2600 شعبه ی محلی در فدراسیون روسیه است است.

آرم حزب "روسیه واحد"

 
 


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

در حادثه غرق شدن کشتی ولگا؛ دستکم یکصد و شانزده نفر کشته شدند
خرافات در روسیه
آموزش زبان روسی
چچن
مولداوی بین تمایل به اتحادیه روسیه- بلاروس و اتحادیه اروپا سرگرد
عملیات هیلمر و آغاز جنگ جهانی دوم
تائید نسل کشی مردم غیر نظامی اوستیای جنوبی توسط نیروهای گرجی
سرآغاز کلام
[عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com

border="0" ALT="Google" align="absmiddle">