سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 377914

  بازدید امروز : 33

  بازدید دیروز : 10

روس پرسрусспрес

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان





















 

روس پرسрусспрес
АЛИ ВАТАНЫ
دانش آموخته علوم سیاسی

 

پیوندهای روزانه

 

لوگوی سایت

روس پرسрусспрес

 

فهرست موضوعی یادداشت ها

سخن مسئول وب[19] . گزارش تصویری[14] . مقالات[14] . اخبار روسیه[13] . سیاست در روسیه[7] . زبان روسی[4] . صنعت نظامی روسیه[3] . سیمای اقتصادی روسیه . بلاروس . چچن .

 

آرشیو

گزارش تصویری
مقالات
سیاست در روسیه
سیمای اقتصادی روسیه
صنعت نظامی روسیه
سیمای اجتماعی ، فرهنگی ،تاریخی و مشاهیر روسیه
زبان روسی
اخبار روسیه
سخن مسئول وب

 

اشتراک

 

 

دوستى پدران سبب خویشاوندى میان فرزندان است و خویشاوندى را به مودّت بیشتر نیاز است تا مودّت را به خویشاوندى . [نهج البلاغه]

مدویدف چهره ای نا آشنا برای دیپلماسی ایران

نویسنده:АЛИ ВАТАНЫ::: شنبه 86/12/18::: ساعت 10:0 صبح
روز یکشنبه دوم ماه مارس سال 2008 میلادی مردم مناطق مختلف روسیه از آغازین ساعات صبح به وقت محلی ،با شرکت در پنجمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری فدراسیون ،چهره ای دموکراتیک هر چند خدشه دار را از روسیه ی امروز به نمایش گذاشتند.

اهدای اسباب بازی به کودکان و پیراشکی به بزرگسالان در بعضی مناطق، شکل ظاهری این انتخابات را بیشتر شبیه فستیوال نموده بود .هم چنین شنیده هایی حاکی از توصیه ی عامدانه ی مقامات دولتی به کارمندانشان نسبت به انتخاب مدویدیف نیز از بنگاه های خبری و رسانه ها به گوش می رسید.

با نگاه به روند شروع این رقابت در طی سه ماهه ی اخیر ، از زوایه ی رویدادهایی همچون حذف منتقد سرسخت پوتین یعنی کاسیانف از گردونه ی انتخابات،پذیرش پیشنهاد نخست وزیری از سوی پوتین و نیز حمایت های بی سابقه وی از مدویدیف چه از حیث صلاحیت و چه در تبلیغات در نهایت فضای این انتخابات را عر صه ای اجباری برای آری و یا نه گفتن به جانشین پوتین یعنی دیمیتری مدویدیف و به صورت کاملا قابل پیش بینی تبدیل نمود.

بنا به آمار های ارائه شده از سوی کمیته برگزاری انتخابات دمیتری مدویدیف 42 ساله با کسب نزدیک به 70 درصد آرا به عنوان پیروز این انتخابات و جانشین پوتین معرفی شد.

اکنون سوالی که مطرح می شود این است که وضعیت روسیه ی پس از پوتین در دست جانشین لیبرال وی در خصوصات تعاملات این کشور با ایران، چگونه و به چه سمتی خواهد شد.

کم اطلاعی نسبت به شخصیت دمیتری مدویدیف در ابعاد شخصی و نیز سیاست های آتی وی در قبال ایران در بین کارشناسان سیاسی و روابط بین الملل ایران به خوبی مشخص است.

دوشنبه شب در برنامه ی 45 دقیقه ای شبکه خبر با عنوان : "روسیه ، رئیس جمهور جدید و چالش های فرا رو" از کارشناس وزارت امور خارجه در مسائل روسیه دعوت به عمل آمد.گفتنی است که این کارشناس یک دوره ی ماموریت خود را از سوی وزارت امور خارجه در کشور روسیه سپری کرده است.

به طور کلی صحبت های این کارشناس سیاسی وزارت امور خارجه ،تکرار مطالب و اخبار هر روز رسانه ها در خصوص مسایل روسیه بود و متاسفانه هیچ گونه پیش بینی نسبت به سیاست های آتی مدویدیف در تعامل با کشور ایران از سوی این کارشناس مطرح نشد.

عدم آشنایی به زبان روسی،ضعف پژوهش و مطالعات منطقه ای در حوزه ی روسیه و نیز استفاده از منابع غربی در شناخت روسیه ی امروز، مشکلی است که گریبان گیر کارشناسان سیاسی دستگاه دیپلماسی ایران نسبت به مسایل روسیه شده است.

مفسر روسیران



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

در حادثه غرق شدن کشتی ولگا؛ دستکم یکصد و شانزده نفر کشته شدند
خرافات در روسیه
آموزش زبان روسی
چچن
مولداوی بین تمایل به اتحادیه روسیه- بلاروس و اتحادیه اروپا سرگرد
عملیات هیلمر و آغاز جنگ جهانی دوم
تائید نسل کشی مردم غیر نظامی اوستیای جنوبی توسط نیروهای گرجی
سرآغاز کلام
[عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com

border="0" ALT="Google" align="absmiddle">