سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 377898

  بازدید امروز : 17

  بازدید دیروز : 10

روس پرسрусспрес

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان





















 

روس پرسрусспрес
АЛИ ВАТАНЫ
دانش آموخته علوم سیاسی

 

پیوندهای روزانه

 

لوگوی سایت

روس پرسрусспрес

 

فهرست موضوعی یادداشت ها

سخن مسئول وب[19] . گزارش تصویری[14] . مقالات[14] . اخبار روسیه[13] . سیاست در روسیه[7] . زبان روسی[4] . صنعت نظامی روسیه[3] . سیمای اقتصادی روسیه . بلاروس . چچن .

 

آرشیو

گزارش تصویری
مقالات
سیاست در روسیه
سیمای اقتصادی روسیه
صنعت نظامی روسیه
سیمای اجتماعی ، فرهنگی ،تاریخی و مشاهیر روسیه
زبان روسی
اخبار روسیه
سخن مسئول وب

 

اشتراک

 

 

با ستیزه گریِ بسیار، دوستی در کار نیست . [امام علی علیه السلام]

رییس جمهور جدید روسیه کیست؟

نویسنده:АЛИ ВАТАНЫ::: جمعه 87/2/20::: ساعت 4:34 عصر
 
محمد سجاد جوزدانی
شاگرد مکتب پوتینیسم
روز چهارشنبه هفتم می سال 2008 میلادی ، فدراسیون روسیه شاهد مهم ترین تغییر یا به تعبیری بهتر ،جابجایی سیاسی خود بود.ولادیمیر پوتین با اتمام دو دوره ریاست جمهوری در روسیه ، جای خود را به دمیتری مدودیف 42 ساله ی حقوق دان و امین ترین شاگرد مکتب سیاسی پوتینیسم داد .روند جابجایی قدرت در روسیه در عین داشتن لباسی دموکراتیک و مقبولیت مردمی خود ، کاملا قابل پیش بینی به انجام رسید.کسب قریب به 70 در صد آرا از سوی مدویدیف به دلیل حمایت های پوتین ،امر روشنی بود که به حقیقت پیوست.

 


سویتلانا مدویدیوا همسر مدویدیف رئیس جمهور آتی روسیه . © خبرگزاری «نووستی» روسیه.


 


سویتلانا مدویدیوا همسر مدویدیف رئیس جمهور آتی روسیه . © خبرگزاری «نووستی» روسیه.

سویتلانا مدویدیوا همسر مدویدف رییس جمهور جدید روسیه


چرا مدویدیف 42 ساله؟


پوتین به طرز کاملا ماهرانه ای قدرت را به شخصی سپرد که نه افسر امنیتی کا گ ب است ، نه سرمایه دار است و نه آتوریته ای از جنس رهبران روس همچون تزار ،لنین ، استالین و پوتین را دارد.مدودیف باهوش ، جوانی است که به گفته ی خود اهل اینترنت ، موسیقی جاز و ورزش است.وی در بیان خاطرات خود می گوید: "هیچ گاه فکر نمی کردم به همچین مقامی نائل آیم.دوران دبیرستان عاشق شیمی بودم و دوران دانشگاه نیز آرزوی استاد شدن در سر داشتم."
مدودیفی که دوران کودکی اش با ورزش و کتاب همراه بوده است و زندگی پر فراز و نشیبی همانند دوران زندگی پوتین نداشته است.پوتین با اطمینان به دو مولفه 1- هوش مدویدیف 2- مورد اعمتماد بودن وی ، راضی به سپردن کرسی ریاست جمهوری به مدودیف شده است.

پوتبن به کجا می رود؟
بر اساس نظرسنجی های انجام شده مرکز سنجش افکار عمومی "لوادی" در روسیه ،67 درصد مردم این کشور معتقدند که مدودیف تحت فرمان پوتین عمل خواهد کرد و تنها 22 درصد معتقد به استقلال عمل وی در دوران جدید سیاسی روسیه هستند. پوتین با ایفای نقش نخست وزیری روسیه ، بیش از گذشته مدیریت اتاق فکر سیاست این کشور را در دست خواهد گرفت و با زمینه سازی عمیق و فربه تر ، راه را برای دوره ی چهار ساله ی آتی ریاست جمهوری این کشور که از سال 2012 میلادی آغاز می شود هموار خواهد نمود.

مدودیف و روابط آتی با ایران
غالب فعالیت های مدودیف در دوران پوتین و در جایگاه معاون اول نخست وزیر روسیه ،اجرای پروژه های ملی این کشور تعریف می شد. با این سابقه و کم تجربگی مدودیف در تصمیم سازی های بین المللی و نیز چالش های پیش روی روسیه ، نقش تصمیم ساز وی در حوزه سیاست خارجی دور از ذهن به نظر می رسد و شواهد حاکی از این است که روسیه ی دوران مدودیف حداقل در آغاز کار روند سیاست خارجی دوران پوتین را ادامه خواهد داد.
نگرش اقتصادی مدودیف و تمایل وی به سازوکار هایی از جنس اقتصاد و انرژی ، می تواند به عنوان فرصتی مناسب برای ارتقای سطح تعاملات اقتصادی ایران و روسیه در زمان مدودیف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

در حادثه غرق شدن کشتی ولگا؛ دستکم یکصد و شانزده نفر کشته شدند
خرافات در روسیه
آموزش زبان روسی
چچن
مولداوی بین تمایل به اتحادیه روسیه- بلاروس و اتحادیه اروپا سرگرد
عملیات هیلمر و آغاز جنگ جهانی دوم
تائید نسل کشی مردم غیر نظامی اوستیای جنوبی توسط نیروهای گرجی
سرآغاز کلام
[عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com

border="0" ALT="Google" align="absmiddle">