سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 378004

  بازدید امروز : 33

  بازدید دیروز : 9

روس پرسрусспрес

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان





















 

روس پرسрусспрес
АЛИ ВАТАНЫ
دانش آموخته علوم سیاسی

 

پیوندهای روزانه

 

لوگوی سایت

روس پرسрусспрес

 

فهرست موضوعی یادداشت ها

سخن مسئول وب[19] . گزارش تصویری[14] . مقالات[14] . اخبار روسیه[13] . سیاست در روسیه[7] . زبان روسی[4] . صنعت نظامی روسیه[3] . سیمای اقتصادی روسیه . بلاروس . چچن .

 

آرشیو

گزارش تصویری
مقالات
سیاست در روسیه
سیمای اقتصادی روسیه
صنعت نظامی روسیه
سیمای اجتماعی ، فرهنگی ،تاریخی و مشاهیر روسیه
زبان روسی
اخبار روسیه
سخن مسئول وب

 

اشتراک

 

 

بهترینِ برادران، کسی است که در به جای آوردن خیرْ برترین یاور، در نیکیْ عامل ترین و نسبت به مصاحبانْ ملایم ترینِ ایشان است . [امام علی علیه السلام]

گفتمانی از انتخابات دومای روسیه

نویسنده:АЛИ ВАТАНЫ::: شنبه 86/9/17::: ساعت 3:43 عصر

انتخابات دومای فدراسیون روسیه روز یکشنبه دوم دسامبر (یازدهم آذرماه ) در این کشور برگزار شد.

انتخابات دوما از آن رو مهم بود که از آن به نوعی همه پرسی مردمی برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ، در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور یاد می شد زیرا وی با پیروزی حزبش در انتخابات، در عرصه قدرت سیاسی این کشور باقی می ماند.

به هر ترتیب ، حزب حاکم " روسیه واحد" ، حزب وابسته به ولادیمیر پوتین  بار دیگر در انتخابات پارلمانی این کشور به پیروزی قاطعی دست یافت و از میان 11 حزب شرکت کننده در پنجمین دوره انتخابات دوما پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نیز،  حزب کمونیست به رهبری گنادی زیوگانف با فاصله زیاد از حزب حاکم  " روسیه واحد" در جایگاه دوم قرار گرفت.

باقیمانده آراء  هم میان دو حزب همسو با کرملین ، یعنی حزب " لیبرال دموکرات" به رهبری سیاستمدار ملی گرای روس ولادیمیر ژیرینفسکی و حزب "روسیه عادل" به رهبری سرگئی میرونف تقسیم شد .

در انتخابات پارلمانی روسیه ، احزاب لیبرال طرفدار غرب بار دیگر شکست خوردند و به این ترتیب، پیروزی مجدد حزب حاکم "روسیه واحد " در انتخابات دوما ، به معنای تائید سیاست های ولادیمیر پوتین بود.

در واقع محبوبیت پوتین باعث پیشتازی مطلق این حزب شد و پیروزی حزب حاکم روسیه واحد در نتیجه رشد اقتصادی، بالارفتن شاخص های معیشتی و تقویت ثبات سیاسی و امنیتی روسیه وهمچنین اتخاذ سیاست خارجی مستقل این کشور در برابر توسعه طلبی غرب، بویژه یکجانبه گرایی آمریکا بوده است .

از طرفی ، آمریکا و برخی متحدان غربی این کشور که از سیاست های مستقل روسیه در صحنه سیاست بین الملل عصبانی و نگران پیروزی جناح حاکم و وابسته به ولادیمیر پوتین هستند طبق معمول از نحوه برگزاری انتخابات در روسیه و احتمال بروز تخلفات در این انتخابات ابراز نگرانی کردند.

آمریکا اعلام کرد انتخابات پارلمانی روسیه به میزان کافی دموکراتیک نبود و باید درباره صحت پیروزی حزب پوتین به دقت بررسی شود.

برخی برخی دولت های اروپایی نظیر آلمان، انگلیس و فرانسه نیز انتخابات پارلمانی روسیه را غیرعادلانه دانستند و از مسکو خواستند دراین زمینه شفاف سازی کند. این کشورها درعین حال خواستار تعامل با روسیه شدند.

در مجموع، پوتین که دوره ریاست جمهوری اش سال آینده پایان خواهد یافت به علت سیاست های اقتصادی و سیاست خارجی مستقل خود نزد مردم روسیه محبوبیت زیادی دارد.

وی که از نیروهای دستگاه اطلاعات شوروی سابق است، سال های پیش در میان مردم روسیه جایگاهی برای خود ایجاد کرد و از نظر بیشتر مردم این کشور، تنها کسی است که توانایی پیشبرد سیاست های مستقل این کشور را  دارد زیرا موفق شده نظم، امنیت و شکوفایی اقتصادی را در کشور برقرار کند و این نکته مهمی برای مردم روسیه است.

ولادیمیر پوتین در سخنرانی اخیر خود تصریح کرده بود که همچنان در فضای سیاسی روسیه حضور خواهد داشت و این نشان دهنده آن است که نفوذ پوتین بر حوزه سیاسی روسیه و کنترل او بر قدرت در کرملین همچنان ادامه خواهد یافت.

پوتین که از سال 2000 رئیس جمهور روسیه بوده است براساس قانون اساسی این کشور دیگر نمی تواند رئیس جمهور باشد اما می تواند سمت های دیگری مثل نخست وزیر و نمایندگی مجلس فعالیت داشته باشد.

پیش بینی می شود پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه در دوم مارس 2008 (12 اسفند 86) پوتین بتواند کار سیاسی خود را در سمت نخست وزیری آینده روسیه ادامه دهد زیرا وی سال 1999 نخست وزیر روسیه بود و تجربه این سمت را نیز دارد.

با وجود این که قانون اساسی روسیه به صراحت اشاره دارد که یک فرد بیش از دو دوره پیاپی نمی تواند رییس جمهور باشد و ولادیمیر پوتین هم بارها اعلام کرده است که قصد ندارد در سمت ریاست جمهوری بماند اما برخی ها درپی آن هستند که با تغبیر و تفسیر در قانون اساسی روسیه، پوتین برای سومین بار نیز رئیس جمهور شود.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

در حادثه غرق شدن کشتی ولگا؛ دستکم یکصد و شانزده نفر کشته شدند
خرافات در روسیه
آموزش زبان روسی
چچن
مولداوی بین تمایل به اتحادیه روسیه- بلاروس و اتحادیه اروپا سرگرد
عملیات هیلمر و آغاز جنگ جهانی دوم
تائید نسل کشی مردم غیر نظامی اوستیای جنوبی توسط نیروهای گرجی
سرآغاز کلام
[عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com

border="0" ALT="Google" align="absmiddle">