سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 378040

  بازدید امروز : 7

  بازدید دیروز : 16

روس پرسрусспрес

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان





















 

روس پرسрусспрес
АЛИ ВАТАНЫ
دانش آموخته علوم سیاسی

 

پیوندهای روزانه

 

لوگوی سایت

روس پرسрусспрес

 

فهرست موضوعی یادداشت ها

سخن مسئول وب[19] . گزارش تصویری[14] . مقالات[14] . اخبار روسیه[13] . سیاست در روسیه[7] . زبان روسی[4] . صنعت نظامی روسیه[3] . سیمای اقتصادی روسیه . بلاروس . چچن .

 

آرشیو

گزارش تصویری
مقالات
سیاست در روسیه
سیمای اقتصادی روسیه
صنعت نظامی روسیه
سیمای اجتماعی ، فرهنگی ،تاریخی و مشاهیر روسیه
زبان روسی
اخبار روسیه
سخن مسئول وب

 

اشتراک

 

 

انسان مسلمان هدیه ای برتر از سخنی حکیمانه که خداوند بدان، هدایتش را افزون کند یا از نابودیش برهاند به برادرش نداده است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

اطلاعاتی درباره مسکو - قسمت پنجم

نویسنده:АЛИ ВАТАНЫ::: سه شنبه 86/12/7::: ساعت 5:8 عصر

  آماری در باره متروی مسکو:

 

 

 

15مه 1997

15 مه 1935

طول خط (کیلومتر)

6،243

11

تعداد خطوط

9

1

تعداد ایستگاه‎ها

150

13

ایستگاه‎ها در تلاقی خطوط

49

-

ایستگاه‎های دارای پله برقی

107

4

تعداد سرسراها

232

16

تعداد دستگاه‎های پله‎برقی

508

15

طول تونل(کیلومتر)

6،521

01،13

طول ریل (کیلومتر)

7،703

8،30

حد متوسط نقل و انتقال مسافران در شبانه‎روز

8723.000 نفر

177.000 نفر(در سال 1936)

حجم سالانه نقل و انتقال (میلیون نفر)

9،3183

7،110

تعداد واگن‎ها

4060

58

حداکثر تعداد واگن‎ها در یک قطار

8

4

حداکثر عبور قطارها در یک ساعت

42

15

حداقل فاصله زمانی بین حرکت قطارها

85 ثانیه(گاهی حتی 30 ثانیه)

5 دقیقه

تعداد رفت و آمد قطارها در شبانه‎روز

7870

487

سرعت حرکت (کیلومتر در ساعت)

90

50

تعداد کارمندان

24615

1991

 

در طی 60 سال بیش از 86 میلیارد مسافر حمل و نقل شده است، حدود 111 میلیون قطار در حرکت بوده است که 93،99 درصد آنها درست مطابق با جدول زمانی کار کردند. 515 کیلووات برق در ساعت صرفه‎جویی شده است. حد متوسط حمل و نقل مسافر به وسیله مترو مسکو حدود 80 درصد است که تقریباً 5،4 بار بیش از حد متوسط حمل و نقل شهر سنت‎پترزبورگ و 29 بار بیش از متروی نووسیبیرسک است. در سال 1935 قیمت بلیط مترو فقط 50 کوپک (به نرخ آن زمان) بود. اما بعد از سال 1991 قیمت بلیط مترو افزایش یافت. در سال 1991 15 کوپک و در دوران تورم شدید قیمت‎ها افزایش فاحشی یافت و در سال 1997 قیمت هر بلیط مترو 2000 روبل(به نرخ آن زمان) بود. در حال حاضر هر مسافر می‎تواند کارتهای مخصوص مترو را که در واقع در حکم بلیط مترو هستند خریداری کند. روی این کارتها تعداد سفر با مترو ذکر شده است. مثلا کارتی که روی آن شماره یک ثبت شده است فقط برای یکبار ورود به مترو می‎توان از آن استفاده کرد. قیمت یک نوبت 4 روبل(14 سنت)( به نرخ ماه مه سال 2000)است. کارت‎های دانشجویی و ماهانه هم هستند که فعلا قیمت کارت ماهانه مترو 120 روبل است(کمی بیش از 4 دلار)(نرخ ماه مه سال 2000). در رابطه با متروی مسکو باید به این نکته نیز توجه نمود که عشق و علاقه فراوان اهالی مسکو به مطالعه، مترو را به کتابخانه متحرک مبدل کرده است. در واگن قطارها شما کمتر کسی را خواهید دید که روزنامه و یا کتابی در دست نداشته باشد. از پیر و جوان در حال مطالعه هستند و از گذراندن وقت خود در مترو به بهترین وجه استفاده می‎کنند.

مقرراتی که باید در وسایل نقلیه رعایت شود– قبل از سوار شدن به اتوبوس، تریلی‎بوس، تراموا سعی کنید بلیط همراه داشته باشید ( بلیط این نوع وسایل نقلیه را می‎توانید از کیوسک‎های بلیط فروشی که معمولا در نزدیکی ایستگاه‎های مترو قرار دارند خریداری کنید). اگر احتمالاً بلیط همراه ندارید، می‎توانید به محض وارد شدن (مثلاً) به اتوبوس از راننده اتوبوس بلیط را بخرید (قیمت هر بلیط خریداری‎شده در داخل وسیله نقلیه 50 کوپک گرانتر است. در حال حاضر (ماه آوریل سال 2000 قیمت هر بلیط 2 روبل و50 کوپک است(8 سنت آمریکا) نرخ هر دلار 28 روبل) و بوسیله دستگاه‎های سوراخ‎کن که در کنار پنجره‎ها نصب شده آن را سوراخ کنید و تا آخر سفر آن را نزد خود نگه دارید ( در غیر اینصورت اگر کنترل‎چی بلیط وارد اتوبوس شود و شما بلیط نداشته باشید باید جریمه‎ای به مبلغ 10 روبل(35 سنت، نرخ ماه مه سال 2000) بپردازید). در وسایل نقلیه عمومی ارجحیت نشستن با افراد مسن و بچه‎دار است. بهتر است قبل از رسیدن به ایستگاه مورد نظر چند ثانیه‎ زودتر از جا بلند شوید و نزدیک در بایستید. بویژه در مترو باید این نظم را رعایت کنید که مانع ورود و خروج مسافران نشوید. در رابطه با مترو باید این نکته را نیز مد نظر داشت که هنگام ایستادن روی پله‎های برقی حتماً باید در طرف راست پله‎برقی بایستید.

تاکسی: تاکسی‎ها در مسکو به مارک ولگا و به رنگ زرد هستند. کیلومترشمار در داخل تاکسی است، اما بر طبق آن کرایه گرفته نمی‎شود. به این دلیل بهتر است قبل از سوار شدن به تاکسی ابتدا در باره کرایه با راننده به توافق برسید. تاکسی تلفنی هم وجود دارد که از قیمت‎های مشخصی برای مسیرها برخوردار هستند. تاکسی‎ها در مسکو حق ندارند مسافر اضافی سوار کنند. تعداد مسافران تاکسی نباید از 4 نفر تجاوز کند. در قسمت جلو فقط یک نفر بزرگسال می‎نشیند. روی داشبرد تاکسی مشخصات راننده (کارت شناسایی او) نصب شده است که شما با ورود به تاکسی می‎توانید آنها را به خاطر بسپارید تا اگر نیاز بود آن مشخصات را به پلیس اطلاع دهید. البته لازم به ذکر است که در سال‎های اخیر ماشین‎های سواری و شخصی نیز به حمل مسافر می‎پردازند. کرایه مسیر را باید قبل از سوار شدن معین کنید.

در شهر مسکو فرودگاه‎های متعددی وجود دارد که هر یک از آنها مسیرهای مشخصی را سرویس‎دهی می‎کنند:

فرودگاه ونوکوو قدیمی‎ترین فرودگاه مسکو است و در حومه جنوب شرقی شهر قرار دارد. از این فرودگاه پروازهایی به مقصد ولگوگراد، اولیانوفسک، کراسنودار، روستوف، سوچی، مینرالنیه وودی و سایر نقاط صورت می‎گیرد.

فرودگاه دومودٍدوو بزرگترین فرودگاه مسکو و روسیه است و ارتباط هوایی مسکو با بخش‎های دور سیبری، شرق دور روسیه و کشورهای آسیای مرکزی از این طریق برقرار می‎شود.

فرودگاه بیکووو فرودگاه کوچکی است که عمدتاً برای پرواز به مسیرهای کوتاه در نظر گرفته شده است.

فرودگاه شرمتیوو-1 برای تأمین ارتباط هوایی مناطق غربی و برخی نقاط خارج از کشور مورد استفاده قرار می‎گیرد.

فرودگاه شرمتیو-2 فرودگاه بین‎المللی مسکو محسوب می‎شود و مجهزترین فرودگاه این کشور می‎باشد.

خدمات ارتباطی

در مسکو شبکه ارتباطی می‎تواند ارتباط شما با اکثر کشورهای دنیا را برقرار کند. در هر محله‎ای پست و تلفن و تلگراف فعال است که شما می‎توانید نامه و تلگرام از آنجا به کشور مورد نظر ارسال کنید ( هزینه پست – پاکت هوایی 8 روبل (قیمت ماه می سال 2000) است). برای استفاده از تلفن‎های داخلی می‎توانید هم از ژتون تلفن که معمولاً در ایستگاه‎های مترو فروخته می‎شوند استفاده کنید و هم از کارت‎های تلفن که آنها را هم علاوه بر تلفنخانه‎ها می‎توانید از ایستگاه‎های مترو تهیه کنید. برای برقراری ارتباط با کشور مورد نظر می‎توانید از خدمات هتل محل اقامت استفاده کنید و یا از خدمات کارتی بهره بگیرد که باصرفه‎تر است. هر مسافر یا توریستی می‎تواند این گونه کارت‎ها را از تلفنخانه‎ها تهیه کند. استفاده از اینگونه کارت‎ها بسیار ساده است. کارت‎ها کد شده هستند. تلفن مورد استفاده شما باید تلفن دارای کانال تونال باشد (اکثر تلفن‎های دکمه‎ای دارای این نوع کانال هستند). ابتدا شماره ثبت شده روی کارت را که در قسمت فوقانی نوشته شده می‎گیرید و بعد از اینکه اوپراتور به شما جواب داد تلفن را به تونال که توسط فشار دکمه‎ای صورت می‎گیرد برمی‎گردانید و دستورالعمل‎های اوپراتور را که به زبان انگلیسی است (شما می‎توانید زبان را خودتان انتخاب کنید) دقیقاً اجرا می‎کنید.

در ضمن می‎توانید شماره تلفن مورد نظرتان را به متصدی دفتر هتل بدهید و بعد از وصل با شماره خود صحبت کنید. هزینه این نوع گفتگوی تلفنی به نرخ هتل محل اقامت معمولاً گرانتر از خدمات تلفنی داخل شهر است. از خدمات اینترنتی کتابخانه‎ها هم می‎توانید استفاده کنید. فاکس در تلفنخانه‎ها موجود است. تلفنخانه مرکزی مسکو در خیابان تورسکایا، نرسیده به میدن مانژنایا واقع است.

  تعطیلات رسمی

سال نو (31 دسامبر تا 1 ماه ژانویه)

عید میلاد مسیح (7 ماه ژانویه)

روز جهانی زن (8 ماه مارس)

روز جهانی کارگر (1 و 2 ماه می)

سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم (9 ماه می)

روز استقلال (12 ماه ژوئن)

روز پرچم روسیه (19 ماه اوت)

سالگرد انقلاب اکتبر (7 نوامبر)

روز قانون اساسی (12 دسامبر)

عید پاک (که هر سال تغییر می‎کند و معمولاً در اواخر ماه آوریل و یا اوایل ماه می برگزار می‎شود. در سال 2000 روز 30 ماه آوریل عید پاک در روسیه برگزار شد).



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

در حادثه غرق شدن کشتی ولگا؛ دستکم یکصد و شانزده نفر کشته شدند
خرافات در روسیه
آموزش زبان روسی
چچن
مولداوی بین تمایل به اتحادیه روسیه- بلاروس و اتحادیه اروپا سرگرد
عملیات هیلمر و آغاز جنگ جهانی دوم
تائید نسل کشی مردم غیر نظامی اوستیای جنوبی توسط نیروهای گرجی
سرآغاز کلام
[عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com

border="0" ALT="Google" align="absmiddle">