سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 377869

  بازدید امروز : 6

  بازدید دیروز : 16

روس پرسрусспрес

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان





















 

روس پرسрусспрес
АЛИ ВАТАНЫ
دانش آموخته علوم سیاسی

 

پیوندهای روزانه

 

لوگوی سایت

روس پرسрусспрес

 

فهرست موضوعی یادداشت ها

سخن مسئول وب[19] . گزارش تصویری[14] . مقالات[14] . اخبار روسیه[13] . سیاست در روسیه[7] . زبان روسی[4] . صنعت نظامی روسیه[3] . سیمای اقتصادی روسیه . بلاروس . چچن .

 

آرشیو

گزارش تصویری
مقالات
سیاست در روسیه
سیمای اقتصادی روسیه
صنعت نظامی روسیه
سیمای اجتماعی ، فرهنگی ،تاریخی و مشاهیر روسیه
زبان روسی
اخبار روسیه
سخن مسئول وب

 

اشتراک

 

 

هر که ما اهل بیت را دوست بدارد و محبّت ما در دلش تحقّق یابد، چشمه های حکمت بر زبانش جاری می شود . [امام صادق علیه السلام]

مدویدف ‌ خوش شانس ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری روسیه

نویسنده:АЛИ ВАТАНЫ::: شنبه 86/12/11::: ساعت 5:47 عصر

 

 دیمیتری مدویدف ،خوش شانس ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری روسیه و وارث احتمالی ولادیمیر پوتین هرچند شیوه پوتین را در پیش گرفته است ولی در برخی موارد از وی چهره ای لیبرال تر و منعطف تر از خود نشان داده است .

مدویدف 42 ساله دارای چهره کودکانه است و از چهره ولادیمیر پوتین که 13 سال از وی بزرگتر است فاصله دارد. پوتین در مدرسه اطلاعات شوروی سابق کی جی بی بزرگ شده و به شیوه های سخت گیرانه معروف است .

در کشوری که سران ورزشی در ان از محبوبیت زیادی برخور دار هستند بویژه اینکه از صفات مردانگی اشکار مثل ولادیمیر پوتین برخور دار باشند . مدویدف نیز جای پای پوتین گذاشته و هر روز به تمرین شنا می رود .

 

مدویدف بیشتر به عنوان یک فن سالار معرفی می شود . وی در سن پترزبورگ حقوق خوانده است و در سال دو هزار به کمیته روابط خارجی که جای نخبگان روسی است پیوست .

وی پنج سال در این مرکز کار کرد و برای حل مشکل فساد در کشور راه حل هایی داد .

وی همچنین وارد بخش تجارت شد .

دیمیتری در مبارزه انتخاباتی مارس 2000 مدیر مبارزه انتخاباتی پوتین بود و بعد از ان رئیس هیات مدیره شرکت بزرگ نفتی گازپروم شد .

از نوامبر 2005 معاون نخست وزیر شد و طرحهای بزرگ ملی چون بهداشت ،‌ مسکن اموزش و کشاورزی را در دست گرفت .

انتخابات ریاست جمهوری روسیه فردا برگزار می شود . ظاهرا نتایج به نفع دیمیتری مدویدف قابل پیش بینی است .

روسیه پس از سپری کردن سالها بحران و تحمل تحقیر در عرصه داخلی و بین المللی، سرانجام به کمک ولادیمیر پوتین موفق شد بار دیگر اعتماد به نفس خود را باز یابد و خود را در عرصه بین المللی مطرح سازد.

در دوره ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین که از سال دو هزار تا سال دو هزار و هشت ادامه داشت اقتصاد روسیه رشد خوبی داشت و در سال گذشته میلادی به رقم بی سابقه هشت درصد رسید تا این کشور بتواند پس از بحران مالی شدید در سال هزار و نهصد و نود و هشت و سالهای هرج و مرج و اشفتگی در دوران ریاست جمهوری بوریس یلتسین،‌ بار دیگر از احیا شود.

در رابطه با موفقیت ولادیمیر پوتین در عرصه سیاست خارجی نیز همین بس که وی پس از حملات تروریستی یازدهم سپتامبر دو هزار و یک وی اولین رئیس جمهوری بود که با جرج بوش همتای امریکایی خود تماس گرفت. در واقع این اقدام،‌ وجهه رئیس کرملین را که غربیها او را "قصاب چچن" می دانستند تا اندازه ای ترمیم کرد.

پوتین گفته است قوه مجریه در کشور متشکل از رئیس جمهور و نخست وزیر است .

مدویدف پاسخ داد دو مرکز یا سه مرکز یا پنج مرکز قدرت موجود ندارد این رئیس جمهور است که کشور را اداره خواهد کرد این دو دیدگاه احتمال بروز اختلاف را نشان می دهد .

پوتین گفته بود من به شما قول می دهم ما در تقسیم این قدرت هیچ مشکلی نخواهیم داشت. در صورتی که رای دهندگاه موافق باشند من و دیمیتری مدویدف این اختیارات را بین خود تقسیم خواهیم کرد.

به علت نبود جناح مخالف قابل توجهی در این انتخابات و نظر به تسلط طرفداران رئیس جمهوری بر مطبوعات و رسانه های ارتباط جمعی روسیه ،انتخابات ریاست جمهوری دوم دسامبر امسال بیشتر به واگذاری قدرت شباهت دارد تا یک انتخابات واقعی .

هیچ نامزدی از سوی مخالفان لیبرال روسیه در این تبلیغات حضور ندارند زیرا کمیسیون انتخاباتی این کشور از ثبت نام میخائیل کاسیانف نخست وزیر سابق روسیه (در فاصله سال های دو هزار تا دو هزار و چهار ) اجتناب کرده بود.

رهبر حزب کمونیست روسیه از کاخ کرملین خواست تا برگزاری انتخاباتی منصفانه را تضمین کند .

میخائیل کاسیانف نامزد مخالفان لیبرال هم در انتخابات ریاست جمهوری روسیه که نامزدی او را کمیسیون انتخابات این کشور رد کرده است این انتخابات را نمایشی خواند و خواستار تحریم ان شد.

گری کاسپاروف گفته است کشورهای غربی باید به دیمیتری مدویدف نامزد انتخابات ریاست جمهوری روسیه در صورت پیروزی در انتخابات بی اعتنایی کنند.

نتایج تازه ترین نظرسنجی در روسیه نشان می دهد دیمیتری مدویدف از حمایت بیش از هفتاد درصد از رای دهندگان روسی برخوردار است .

نتایج یک نظرسنجی هفته گذشته در فاصله حدود یک هفته به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روسیه منتشر شد نشان می دهد حدود هفتاد ممیز چهار دهم رای دهندگان روسی از مدویدف حمایت می کنند .

مدویدف اعلام کرده است وی با هرکسی که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی برسد همکاری می کند اما ترجیح می دهد کسی در این انتخابات پیروز شود که دیدگاههای منسوخی نداشته باشد.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

در حادثه غرق شدن کشتی ولگا؛ دستکم یکصد و شانزده نفر کشته شدند
خرافات در روسیه
آموزش زبان روسی
چچن
مولداوی بین تمایل به اتحادیه روسیه- بلاروس و اتحادیه اروپا سرگرد
عملیات هیلمر و آغاز جنگ جهانی دوم
تائید نسل کشی مردم غیر نظامی اوستیای جنوبی توسط نیروهای گرجی
سرآغاز کلام
[عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com

border="0" ALT="Google" align="absmiddle">