سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 377890

  بازدید امروز : 9

  بازدید دیروز : 10

روس پرسрусспрес

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان





















 

روس پرسрусспрес
АЛИ ВАТАНЫ
دانش آموخته علوم سیاسی

 

پیوندهای روزانه

 

لوگوی سایت

روس پرسрусспрес

 

فهرست موضوعی یادداشت ها

سخن مسئول وب[19] . گزارش تصویری[14] . مقالات[14] . اخبار روسیه[13] . سیاست در روسیه[7] . زبان روسی[4] . صنعت نظامی روسیه[3] . سیمای اقتصادی روسیه . بلاروس . چچن .

 

آرشیو

گزارش تصویری
مقالات
سیاست در روسیه
سیمای اقتصادی روسیه
صنعت نظامی روسیه
سیمای اجتماعی ، فرهنگی ،تاریخی و مشاهیر روسیه
زبان روسی
اخبار روسیه
سخن مسئول وب

 

اشتراک

 

 

اگر دوست داری که خداوند دوستت بدارد، به دنیا بی علاقه باش و اگر دوست داری مردم دوستت بدارند، هرگاه از مال دنیا چیزی به دستت افتاد، آن را به سوی آنان بیفکن [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

روابط روسیه و غرب

نویسنده:АЛИ ВАТАНЫ::: چهارشنبه 87/1/21::: ساعت 5:14 عصر

روسیه به دلیل بهبود شرایط اقتصادی و امنیت داخلی در سال 86توانست فضای جدیدی را درمناسبات خودبا آمریکا ازلحاظ سیاسی ، نظامی ، امنیتی ،اقتصادی تجربه کند.

تقریبا از اوایل سال روسیه قادر به رقابت نزدیک تر با آمریکا شد به همین جهت توجه خود را از یک طرف به شرق معطوف کرد.

ازطرف دیگر روسیه با نزدیک شدن به آلمان و فرانسه همکاری جدیدی را با اروپا در چهارچوب اتحادیه اروپا آغاز کرد اما دراین مسیرهم به دلیل سنگ اندازی و کارشکنی آمریکا و هم به دلیل بد گمانی بعضی ازاعضای جدید اتحادیه اروپا ازجمله لهستان و چک درسال 86 موفقیت قابل قبولی بدست نیاورد.

شاید بتوان گفت نقطه اوج رودرویی آمریکا و روسیه در قضیه استقرار سامانه موسوم به سپر دفاع موشکی در کشورهای چک و لهستان بود که روسیه را به واکنش تند وادار کرد.

مسکو در برابر این حرکت آمریکا علاوه بر آنکه همکاری های خود را درچهارچوب پیمان پاریس که مربوط به کاهش سلاح های متعارف از اروپا است ؛ به حالت تعلیق در آورد . دراین بین روسیه هواپیماهای بمب افکن ( تو ـ 95 ) خود را که مجهز به موشکهای بالستیک غیرهسته ای می باشند ،‌برای غلبه بر سیستم دفاع ضد هوایی و نیز سیستم دفاع ضد موشکی ایالات متحده به پرواز دراورد ، روسیه با به پروازدرآوردن بمب افکن های راهبردی دورپرواز فشار جدیدی را متوجه واشنگتن ساخت.

همچنین اعلام استقلال یکطرفه کوزوو به معضل جدی درروابط واشنگتن ومسکو درسال 86 تبدیل شد زیرا روسیه این اعلام استقلال را بدعت جدیدی در روابط بین الملل تفسیر کرد که می تواند تمام مناطق جدایی طلب درجهان وبویژه درکشورهای اروپایی را به انجام اقدامی مشابه ترغیب کند.

براساس آنچه که گفته شد مناسبات روسیه و امریکا درسطح منطقه ای ازوضعیت صلح سرد به سمت جنگ نرم درحال حرکت است جنگی که نه آتش دارد و نه دود اما ابعاد دقیق یک نوع رودرویی منافع و نفوذ را برای تقسیم حوزه های قدرت دربرمی گیرد .

اما روابط روسیه و غرب که برسربرخی مسائل از جمله پیشروی ناتو به سمت شرق ، مساله کوزوو و بحث انرژی هرازگاهی به تیرگی گرائیده اخیرا این اختلافات به تدریج در حال رنگ باختن است.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه اخیرا در نشست شورای روسیه-ناتو در بخارست اظهار داشت که تحکیم امنیت در جهان تنها از طریق تلاش های مشترک ممکن است.

پوتین همچنین گفت: روسیه آماده تعامل با ناتو بر اساس تساوی حقوق و در نظر داشتن منافع دو طرف است و ضرورت تحکیم اعتماد متقابل را خاطر نشان داشت.

پوتین همچنین کشورهای ناتو را فرا خواند که برای تولید کنندگان محصولات فنی و نظامی روسیه دسترسی به بازار خود را تامین کنند.

از طرفی ، کشورهای ناتو در شرایطی که وابستگی آنها به واردات سوخت روسیه افزایش می‌یابد و همچنین برای تامین امنیت سوختی خود سعی خواهند کرد تا روابط با روسیه را بهبود بخشند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

در حادثه غرق شدن کشتی ولگا؛ دستکم یکصد و شانزده نفر کشته شدند
خرافات در روسیه
آموزش زبان روسی
چچن
مولداوی بین تمایل به اتحادیه روسیه- بلاروس و اتحادیه اروپا سرگرد
عملیات هیلمر و آغاز جنگ جهانی دوم
تائید نسل کشی مردم غیر نظامی اوستیای جنوبی توسط نیروهای گرجی
سرآغاز کلام
[عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com

border="0" ALT="Google" align="absmiddle">