سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 377975

  بازدید امروز : 4

  بازدید دیروز : 9

روس پرسрусспрес

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان





















 

روس پرسрусспрес
АЛИ ВАТАНЫ
دانش آموخته علوم سیاسی

 

پیوندهای روزانه

 

لوگوی سایت

روس پرسрусспрес

 

فهرست موضوعی یادداشت ها

سخن مسئول وب[19] . گزارش تصویری[14] . مقالات[14] . اخبار روسیه[13] . سیاست در روسیه[7] . زبان روسی[4] . صنعت نظامی روسیه[3] . سیمای اقتصادی روسیه . بلاروس . چچن .

 

آرشیو

گزارش تصویری
مقالات
سیاست در روسیه
سیمای اقتصادی روسیه
صنعت نظامی روسیه
سیمای اجتماعی ، فرهنگی ،تاریخی و مشاهیر روسیه
زبان روسی
اخبار روسیه
سخن مسئول وب

 

اشتراک

 

 

نقل می کنند که امام صادق علیه السلام این دو بیت را بارها برای مَثَل زدن می خواند [کنز الفوائد]

جنگ در قفقاز

نویسنده:АЛИ ВАТАНЫ::: شنبه 87/5/19::: ساعت 3:53 عصر

پس از درگیری شدید روز گذشته میان نیروهای گرجستان با جدایی‌طلبان اوستیای جنوبی، "تسخین‌والی"، مرکز این منطقه جدایی‌طلب سقوط کرد.

میخائیل ساآکاشویلی" رئیس‌جمهور گرجستان امروز اعلام کرد، در پی تشدید تنش و درگیری روز گذشته با منطقه اوستیای جنوبی، که به سقوط این منطقه جدایی‌طلب انجامید، اعلام حالت فوق‌العاده خواهد کرد.

برخلاف اظهارات دوشب پیش رئیس‌جمهور گرجستان درخصوص آتش‌بس یکجانبه و آمادگی برای مذاکره با رهبران اوستیای جنوبی، تفلیس عملیات نظامی تمام‌ عیاری در این جمهوری آغاز کرد.

جمهوری های خودمختار اوستیای جنوبی و آبخازیا دو منطقه جدا شده از گرجستان و خواهان استقلال از این کشور هستند. سرزمین اوستیا شامل دو بخش شمالی و جنوبی است که اوستیای جنوبی در خاک گرجستان و اوستیای شمالی درخاک روسیه به صورت جمهوری‌های خودمختار قرار دارند.

جنگ در اوستیای جنوبی از سال 1991 تا 1992 میان گرجستان و جدایی خواهان اوستیای جنوبی درگرفت و در سال 1992 نیروهای گرجستانی از منطقه اوستیای جنوبی بیرون رانده شدند و این منطقه اعلام استقلال کرد، اما تاکنون جمهوری اوستیای جنوبی در عرصه بین‌الملل مورد شناسایی رسمی قرار نگرفته است.

اوستیای جنوبی و آبخازیا دارای روابط رسمی با روسیه هستند درحالی که نیرو‌های گرجی درصدد هستند با توسل به زور بر دو جمهوری اوستیا و آبخازیا مسلط شوند

"ایگور کوناشنکوف" معاون فرمانده کل نیروهای زمینی فدراسیون روسیه اطلاع داد که یگان هایی از وزارت دفاع فدراسیون روسیه که برای کمک به پاسداران صلح وارد تسخینوالی پایتخت جمهوری برسمیت شناخته نشده اوستیای جنوبی شدند، هم اکنون مراکزی که از آنجا نیروهای گرجی به مواضع پاسداران صلح و تسخینوالی شلیک می کردند را تحت کنترل خود گرفته اند.
وی هشدار داد که "از این پس هر شلیکی به منطقه تحت مسئولیت پاسداران صلح روسیه به شدت خنثی خواهد شد".
هم اکنون در اوستیای جنوبی گروه هایی داوطلب به جستجوی افراد زخمی می پردازند.ا
ز طرفی  افراد بسیاری آواره شده اند، چرا که خانه های آنها ویران شده و جایی برای رفتن ندارند.
نیروهای گرجی شب گذشته وارد خاک جمهوری برسمیت شناخته نشده اوستیای جنوبی شده و شلیک به تسخینوالی پایتخت اوستیای جنوبی را آغاز کردند. مقامات اوستیای جنوبی اطلاع می دهند که تعداد زیادی از مردم بیگناه کشته شده اند. 10 پاسدار صلح روسی کشته و 30 نفر مجروح شده اند.

یک خبرگزاری روسی در گزارشی با اشاره به حمله نیروهای گرجستان به منطقه جدایی طلب اوستیای جنوبی نوشت: نقشه جنگ در اوستیای جنوبی را آمریکا طرح کرده است.
 خبرگزاری روسی "ریانووستی" در گزارشی نوشت: آن چه که در اوستیای جنوبی رخ می‌دهد، نشان می‌دهد عملیات ارتش گرجستان طبق برنامه تنظیم شده دقیقی انجام می‌شود و تنها واکنشی قاطعانه از سوی روسیه می‌تواند مانع آن باشد.
نقشه عملیات نظامی برای تحت کنترل گرفتن جمهوری برسمیت شناخته نشده اوستیای جنوبی را نه نظامیان گرجی، بلکه کارمندان پنتاگون 13 سال قبل طرح کرده‌اند . 

ناظران سیاسی معتقدند  تحولات سیاسی گرجستان نه تنها فرصتی برای مداخله آشکارا امریکا درمعادلات سیاسی امنیتی منطقه شده،بلکه بستری برای فعال شدن مجدد اتحادیه اروپا در مناقشات منطقه قفقازفراهم آورده است. در این میان آمریکا و اروپا،هریک با اهداف وابزارهای متفاوت، راهکارها  و دیپلماسی خاص خود را بکار گرفته اند.

امریکا با ماهیت سیاست های تهاجمی خود با مقصر دانستن روسیه بعنوان یک طرف بحران وحمایت آشکار از گرجستان بعنوان طرف دیگر مناقشه در آبخازیا و اوستیا،اهداف بلند پروازانه ای را در معادلات قفقاز و گرجستان دنبال می کند.

اروپا نیز با ماهیت به اصطلاح مصالحه جویانه خود و استفاده ازاهرم های دیپلماتیک، سعی در مداخله در امور سیاسی ، امنیتی کشورهای اتحاد شوروی سابق را دارد. مجموعه شرایطی که علت آن را باید در نبود سیاست مدارا میان روسیه،گرجستان وحتی جمهوریهای جدایی طلب این کشورجستجو کرد. همانطور که ناظران راه حل واقعی بحران جدایی طلبی درگرجستان رادراتخاذ سیاست مدارا ،خویشتن  داری و مذاکره مستقیم میان طرفهای درگیر در بحران جستجو می کنند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

در حادثه غرق شدن کشتی ولگا؛ دستکم یکصد و شانزده نفر کشته شدند
خرافات در روسیه
آموزش زبان روسی
چچن
مولداوی بین تمایل به اتحادیه روسیه- بلاروس و اتحادیه اروپا سرگرد
عملیات هیلمر و آغاز جنگ جهانی دوم
تائید نسل کشی مردم غیر نظامی اوستیای جنوبی توسط نیروهای گرجی
سرآغاز کلام
[عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com

border="0" ALT="Google" align="absmiddle">