سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 377972

  بازدید امروز : 1

  بازدید دیروز : 9

روس پرسрусспрес

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان





















 

روس پرسрусспрес
АЛИ ВАТАНЫ
دانش آموخته علوم سیاسی

 

پیوندهای روزانه

 

لوگوی سایت

روس پرسрусспрес

 

فهرست موضوعی یادداشت ها

سخن مسئول وب[19] . گزارش تصویری[14] . مقالات[14] . اخبار روسیه[13] . سیاست در روسیه[7] . زبان روسی[4] . صنعت نظامی روسیه[3] . سیمای اقتصادی روسیه . بلاروس . چچن .

 

آرشیو

گزارش تصویری
مقالات
سیاست در روسیه
سیمای اقتصادی روسیه
صنعت نظامی روسیه
سیمای اجتماعی ، فرهنگی ،تاریخی و مشاهیر روسیه
زبان روسی
اخبار روسیه
سخن مسئول وب

 

اشتراک

 

 

سودمندترینِ گنج ها، دوستی دل هاست . [امام علی علیه السلام]

اخبار اوستیا

نویسنده:АЛИ ВАТАНЫ::: یکشنبه 87/5/20::: ساعت 3:45 عصر

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تفلیس به قلم مایکل ماینویلی با اشاره به بحران اخیر در روابط روسیه و گرجستان نوشت: رویای میخائیل ساکاشویلی رئیس جمهور تحصیل کرده در امریکا ، در پیشبرد اهداف انقلاب مخملی در گرجستان و خارج کردن این جمهوری سابق کوچک شوروی از گردونه کشورهای زیر نفوذ مسکو در پی بروز بحران اخیر در اوستیای جنوبی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است .

این گزارش می افزاید در حالیکه نیروهای گرجستان و روسیه در اوستیای جنوبی درگیر شده اند و هواپیماهای روسی اهداف مورد نظر را در خاک گرجستان بمباران می کنند ، رویای ساکاشویلی چهل ساله در معرض تهدید قرار دارد و هم اکنون رئیس جمهور گرجستان بیش از همیشه بر روی حمایت دوستان دیرینه خود در غرب و به ویژه امریکا حساب می کند .

ساکاشویلی روز جمعه گفت ما کشوری دوستدار ازادی هستیم که هم اکنون اماج حملات قرار گرفته ایم . این حمله به حمله سال هزار ونهصد و هفتاد و نه شوروی به افغانستان یا حمله تانکهای شوروی به کشور چکسلوواکی شباهت دارد .

ساکاشویلی فارغ التحصیل از دانشکده حقوق کلمبیا قبل از ورود به عرصه سیاست به عنوان وکیل در نیویورک مشغول به کار بود . وی از خاطرات دوران زندگی و تحصیل خود در امریکا به خوشی یاد می کند . وی پس از خدمت به عنوان وزیر دادگستری در دولت ادوارد شوارد نادزه ، در اعتراض به فساد دولتی از سمت خود استعفا کرد و حزب سیاسی خود به نام جنبش ملی متحد را تشکیل داد که هم اکنون حزب حاکم گرجستان بشمار می رود .

در پی انتخابات سال دو هزار و سه ،‌ ساکاشویلی از جمله رهبران جوان مورد حمایت غرب بود که برای راه اندازی انقلاب موسوم به انقلاب گل سرخ هزاران تن را به خیابانهای تفلیسکشاند و پس از سرنگونی دولت شواردنادزه در اوایل سال دو هزار و چهار به ریاست جمهوری گرجستان رسید .

وی بلافاصله اجرای سیاستهای خود را در خصوص اصلاح ساختار بازار و جلب حمایت غرب برای عضویت در ناتو و برقراری روابط نزدیکتر با اروپا و امریکا اغاز کرد و قول داد بار دیگر کنترل مناطق خودمختاری طلب ابخازی و اوستیای جنوبی را بدست بگیرد . وی تاکید کرد تلاش می کند این کار را از روشهای مسالمت امیز انجام دهد ولی هرگز توسل به زور را در این زمینه منتفی ندانسته بود . تلاشهای ساکاشویلی در این خصو ص با حمایت غرب به ویژه جرج دبلیو بوش رئیس جمهور امریکا مواجه شد ولی در عین حال خشم روسیه را برانگیخت و روابط مسکو و تفلیس را دچار تنش کرد . روسیه در این راستا به اعمال تحریمهای اقتصادی بر ضد گرجستان و تقویت حمایت از ابخازی و اوستیای جنوبی روی اورد .

ساکاشویلی در عین حال روسیه را به تلاش برای اعاده کنترل بر گرجستان متهم می کند و از غرب خواسته تا از وی حمایت کند . برخی منتقدان نیز وی را به داشتن عملکرد شتاب زده و بدون تفکر متهم میکنند .

 

أأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأ

یک مقام روس گفت نود و هشت درصد پایتخت اوستیای جنوبی ویران شده است.

به گزارش تلویزیون راشاتودی، دیمیتری روگوزین سفیر روسیه در ناتو بحرانی را که در اوستیای جنوبی شکل گرفته است نسل کشی و پاکسازی قومی خواند و گفت، ما از گرجستان می خواهیم که به موقعیت قبل از شروع درگیری ها بازگردد.

وی گفت هم اکنون از تسخینوالی پایتخت اوستیای جنوبی ویرانه ای بیش باقی نمانده است. وی افزود نود و هشت درصد این شهر کاملا ویران شده و هیچ مدرسه یا بیمارستانی باقی نمانده است.

 

أأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأ

سرهنگ اناتولی ناگوویتسین Anatoly Nagovitsyn، از ستاد مشترک نیروهای روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد، سربازان گرجستان عقب نشینی از پایتخت اوستیای جنوبی را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، ناگوویتسین در گزارش خود از تحولات در مناقشه با گرجستان عقب نشینی نیروهای گرجستان را تائید کرد و گفت طرف گرجی عقب نشینی نیروهایش را از تسخینوالی آغاز کرده است و نیروهای روسیه بخش اعظم تسخینوالی را به کنترل خود دراورده است."

ناگویتسین گزارش ها را مبنی بر اینکه نیروهای روسیه به اهداف غیر نظامی در خلال حملات هوایی شان در داخل و اطراف منطقه اوستیای جنوبی صدمه زده اند تکذیب کرد.

وی گفت" طرف روسی به هیچ شهرکی صدمه نزده است ما حق حمله به مواضع غیرنظامیان را نداریم."

 

أأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأ

دومین جبهه برضد گرجستان در آبخازیا شکل گرفته است.

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، ارتش منطقه جدایی طلب آبخازیا که از حملات ناگهانی ارتش گرجستان نگران است در مرزهای این منطقه با گرجستان به حال آماده باش در آمده است.

روز گذشته روسیه مواضع گرجستان در این منطقه را بمباران کرد.

این در حالی است که سرگئی باگاپش رییس منطقه جدایی طلب آبخازیا ادعا کرد این عملیات توسط نیروهای زمینی و هوایی آبخازیا اجرا شده است. همچنین وزارت امور خارجه آمریکا نیز از اعزام دو ناو جنگی روسیه به دریای سیاه و با هدف حمایت از ساکنان روس منطقه آبخازیا خبر داد.

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

در حادثه غرق شدن کشتی ولگا؛ دستکم یکصد و شانزده نفر کشته شدند
خرافات در روسیه
آموزش زبان روسی
چچن
مولداوی بین تمایل به اتحادیه روسیه- بلاروس و اتحادیه اروپا سرگرد
عملیات هیلمر و آغاز جنگ جهانی دوم
تائید نسل کشی مردم غیر نظامی اوستیای جنوبی توسط نیروهای گرجی
سرآغاز کلام
[عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com

border="0" ALT="Google" align="absmiddle">